چرا سئوی تضمینی، حقیقت ندارد؟

 اگر سئو فقط ردیف کردن کلمات کلیدی در یک متن بی سر و ته و یا ساخت بک ‌لینک‌های زیاد و حتی غیر مرتبط بود، می‌توانستید وعده سئو تضمینی و یا رتبه اول گوگل در ده روز را باور کنید اما ماجرا این است که الگوریتم‌های گوگل، زنده و پویا و مدام در حال تغییرند و هیچ‌کس نمی‌داند الگوریتم‌های بعدی گوگل که در راهند چه خوابی برای سایت‌ها دیده‌اند؟

از طرفی، خیلی‌وقت‌ها این مشتری‌ها هستند که انتظار دارند در ازای پولی که پرداخت می‌کنند یک تضمین قوی و محکم دریافت کنند، سئو مثل خرید یخچال یا هر وسیله‌ی دیگری نیست که به شما ضمانت چند ساله داده شود، همان طور که گفته شد الگوریتم‌های گوگل مدام در حال به روزرسانی و تغییرند و اصول سئو هم‌زمان با این تغییرات، رشد می‌کند. بنابراین شرکت‌های سئو فقط می‌توانند در مورد سلامت و کیفیت برنامه‌هایی که روی سایت شما اجرا کرده‌اند به شما اطمینان بدهند.
در ادامه به دلایلی اشاره می‌کنیم که ثابت می‌کنند بهینه‌سازی تضمینی و یا سئو تضمینی سایت، حقیقت ندارد.
 
1-    گوگل هشدار داده است : به سئوی تضمینی اعتماد نکنید
همان‌طور که می‌دانید گوگل با هیچ شرکت بهینه‌سازی در ارتباط نیست. از طرفی، گوگل اعلام کرده است هیچ سایتی نمی‌تواند قرار گرفتن در رتبه یک گوگل را تضمین کند. بنابراین هر زمان عبارت‌های مثل Seo تضمینی و یا سئوی تصمینی سایت را دیدید، می‌توانید به راحتی آن شرکت را از لیست گزینه‌هایتان حذف کنید و برای دریافت خدمات سئو به شرکت‌های معتبر مراجعه کنید. 
 
2-    سئوی تضمینی سایت یک وعده توخالی ست.
اگرچه عبارت سئوی تضمینی وسوسه‌انگیز و جذاب است و باعث جلب مشتری می‌شود اما در نهایت کاری که مشتری تحویل می‌گیرد بسیار متفاوت‌تر از چیزی‌ست که انتظارش را داشته است. شرکت‌هایی که وعده Seo تضمینی می‌دهند، سایت شما را برای یک سری کلمات کلیدی خاص در رتبه‌های اول گوگل قرار می‌دهند، بدون این که میزان رقابت و انتظار ورودی گوگل را در نظر بگیرند.
 
3-    رتبه اول گوگل هدف نیست، وسیله‌ست.
فرض کنید شما برای یک سری کلمه کلیدی خاص در رتبه اول گوگل قرار بگیرید باز هم این کافی نیست و شما نیاز به یک دقت همه جانبه روی تمام کلمات کلیدی دارید. از طرفی ممکن است افراد زیادی وارد سایت شما بشنوند اما با کیفیت قابل قبول در محتوا یا محیط سایت مواجه نشوند و خیلی زود بدون این که به صفحات دیگر سر بزنند، سایت شما را ترک کنند. در این صورت با افزایش نرخ خروج، به مرور گوگل متوجه می‌شود که سایت شما از نظر کاربرها قابل قبول نیست و رتبه سایت شما، کاهش پیدا خواهد کرد.
 
4-    الگوریتم کبوتر گوگل، دشمن سئوی تضمینی ست.
اگر با الگوریتم کبوتر گوگل آشنا باشید، می‌دانید که نتایج جست و جوی فردی در تهران متفاوت از نتایج جست و جوی فردی‌ست که همان عبارت را در شهر دیگری مثل رشت، جست و جو می‌کند. با توجه به وابسته بودن سرچ‌های گوگل به متغیر مکان، عبارت سئو تضمینی کاملا بی‌معنی‌ست. این روزها گوگل به دنبال رسیدن به نتایج جست و جوی منحصر به فرد برای هر کاربر با توجه به موقعیت مکانی‌ست و هم‌چنین با استفاده از اطلاعاتی که از اکانت گوگل شما به دست می‌آورد، سایت‌های مناسب شما را با اولویت‌های بالاتر نشان خواهد داد.
 
منبع:وب24